Головна


Вітаю Вас на своєму сайті вчителя української мови та літератури. Сподіваюся, що мої напрацювання стануть Вам у пригоді. 


Мій творчий поступ
(Слово В.Сухомлинського - дороговказ на моєму педагогічному шляху)
Маю велике переконання, що праця вчителя - синтез професіоналізму, патріотизму, таланту, творчості.
Девіз у роботі - створити всі умови, аби підтримати в дитячих очах вогник допитливості, пізнання, щоб навчальний труд приносив радість успіху, а не муки й гіркоту невдач.
Стиль праці - збуджувати думку, уяву учнів, виховувати стійкий інтерес до свого предмету шляхом педагогічного співробітництва з дітьми, рішучий відхід від трафаретів.
Крокуючи до вершин педагогічної майстерності, систематично і ґрунтовно вивчаю, постійно використовую і творчо розвиваю золоту спадщину ідей нашого земляка - народного учителя, вченого, мислителя, письменника Василя Олександровича Сухомлинського. Адже його творчий доробок є цілою педагогічною енциклопедією.
Немає такої сфери діяльності, якої б Великий Учитель не торкнувся своїм талантом і живим переконливим словом.
Тож^ наслідуючи В.О.Сухомлинського, намагаюся зробити життя гімназистів цікавим і різноманітним, дарувати дітям радість відкриття.
Основною функцією вчителя є формування розвиненої особистості, створення умов, за яких учень може і хоче вчитися.
Для цього веду постійний пошук, поповнюю творчу лабораторію новими знахідками. Адже від багатства знань, думок, інтересів, ерудиції вчителя, як відзначає В. Сухомлинський, залежить чистота, благородство, безкорисливість душевних поривань юності, допитливість, жадоба до знань у вихованців.
Плануючи, продумуючи уроки, повсякчас керуюся ще й такою порадою Василя Олександровича: «У сфері уваги педагога на уроці мають бути не тільки думка про предмет викладу, а й учні, їх сприймання, мислення, увага, активність розумової і творчої праці».Тому докладаю максимум зусиль, щоб відшукувати найкращі шляхи, які допомагають вести дитину на своєрідну вершину мислення, робити учня відкривачем істини.
На уроках, де панує атмосфера доброзичливості, довіри, співпереживання, поваги гімназисти не лише працюють із захопленням, а й вчаться мудро жити.
Настільною для мене стала книга Н.А. Калініченко та Г.М.Перебийніса «Сучасники В.О. Сухомлинського».
За матеріалами цього видання створила методичний куточок «Ідеї В.О.Сухомлинського на гімназійній ниві».
Творче осмислення спадщини видатного українського педагога й методиста збагачує мій досвід роботи над словом.
Адже В. О. Сухомлинський за всієї розмаїтості інтересів і енциклопедичності знань, був передусім учителем української мови і літератури. Він вважав слово могутнім і тонким інструментом, що в умілих руках може зробити все. Зазначав, що викладання мови та літератури - це майстерність творення словом людської душі, бо воно є найтоншим, найніжнішим дотиком до серця людини. Викладання мови й літератури - людинознавство, бо в слові поєднуються думки, почуття, ставлення людей до всього навколишнього світу.
Заглиблюючись у поради, настанови та побажання В.О. Сухомлинського, переконуєшся, що кращої методики навчання української мови, по суті, нині немає. Тому на відкритих засіданнях кафедри української філології «Запрошуємо до розмови» протягом останніх п’яти років були вивчені праці Великого учителя «Слово рідної мови», «Джерело невмирущої криниці», «Рідне слово», «На трьох китах».
У цьому навчальному році планується обговорення статті «Слово про слово».
А ще видатного педагога по праву називають Златоустом, живе слово якого звеличує дух і серця учнів. Однією з яскравих граней його творчості є морально-етичні твори: повчання, настанови, кодекси, казки, легенди, притчі, бувальщини. Уважаю справою своєї професійної честі донести до розуму, серця і душі дітей те, що відчув, пережив, вистраждав і так довершено написав для них Учитель-мудрець. Для цього склала спеціальну програму вивчення творів В.О.Сухомлинського у 5-х, 10-х та 11-х класах
У моєму педагогічному арсеналі стали традиційними уроки духовності, уроки Доброти, уроки-роздуми за книгами Василя Олександровича. Подобаються гімназистам літературні години спілкування «Подорож до читацької скарбнички В.О.Сухомлинського», бібліографічні конкурси та пізнавальні ігри «Чи знаєте ви книгу?», «Компас у книжковому морі», «Лабіринт». Проводжу тематичні дискусії «Книга у твоєму житті».
Члени Бюро літературних знахідок, що діє при літоб’єднанні «Рідне слово», зібрало цінний матеріал до тематичної папки «Філософ дитячого щастя».
Розпочато дослідження теми: «Олесь Гончар і В.О.Сухомлинський».
Створений змінний куточок юного читача «Книга - стежина, що веде до вершини розумового, морального і естетичного розвитку». Мною започатковано у гімназії проведення традиційного Тижня ініціативи і творчості, присвяченого Великому педагогу-земляку, що поводиться щорічно в кінці вересня.
Ідеї Вчителя-Добро творця живуть і працюють. Вони є безцінним даром нам, освітянам сьогодення і слугуватимуть дороговказом учителям майбутнього.

Немає коментарів:

Дописати коментар